Ugrás a fő tartalomra

Bejegyzések

Kecskegidák a réten

Hogyan tudunk erkölcsi érzelmekről, értékrendről, a mindennapi szabályokról, viselkedésről beszélgetni a gyerekekkel úgy, hogy mindez játékosan valóban eljusson hozzájuk?   Az óvodás korú gyermekeknél a szándékos tanulás képessége még nem alakult ki, nagyjából 6-7 éves korra tehető ennek kialakulása. Ahhoz, hogy valódi tudásbeli, viselkedésbeli változás alakuljon ki, az óvodás cselekvő aktivitása, megtapasztalása szükséges.  Mit jelent ez valójában? Leültetek egy óvodás gyermeket, és elmagyarázom neki, hogy márpedig vannak szabályok, amik mindenkire vonatkoznak,és bizony muszáj kompromisszumokat is kötnie,  és ne higgye, hogy toporzékolással elérhet bármit, de jobb ha tudja, hogy az elesetteken segíteni kell, sőt barátkozzon meg a gondolattal, hogy a szüleiről való leválás folyamata éppen elkezdődött nála... majd utána nyugodtan továbbállok abban a boldog tudatban, hogy most végre minden megváltozik... De nem változik. Körülbelül fél perc múlva már el is felejtette csodás szónoklatomat

Kalandos csapatépítés

Mindannyian szeretünk játszani. Ezen a feltevésen alapul a mesÉLek-kijátszótér  kalandos csapatépítő programja. Alkalmazott drámajátékokat simítunk történeti keretbe, ami nem csak élményt nyújt a játszóknak, hanem különböző képességeket, készségeket dolgoztat meg.  Ezzel pedig hozzájárul az önismerethez, társismerethez.  A közös élmény összekovácsolja a csapatot, együtt játszani, nevetni nagyon jó dolog.  Itt olvashatsz egy tematikus, drámás  mesÉLekes csapatépítőről.👇 Csapatépítés Harry Potterrel Nem klasszikus csapatépítés ez. Nem konkrétan  az erősségek, hiányosságok feltárása a cél, ugyanakkor ezek a játékok során felszínre kerülhetnek. Másik formája a komplex drámafoglalkozás, amely valamely problémát helyez középpontba, és ezt járjuk körbe drámamódok, drámajátékok segítségével. Erről itt is olvashatsz👇 Komplex drámafoglalkozás A téma, annak mélysége, a kiválasztott drámamódok, játékok az adott csoportra vannak szabva. Érzelmeket hozhat felszínre, attitűdbeli változásokat eredmé

Csapatépítés játszva

mesÉLek- csapatépítő tréning Kalandok Roxfortban ,,Mindannyian felvételt nyertetek a Roxfort boszorkány és varázslóképző iskolába. Eljött az idő, hogy megkezdjétek tanulmányaitokat!" Így kezdődött a 4 órás csapatépítő tréningünk egy irodai kollektívának, Békéscsabán. Kép: pixabay A sztori egy vezető szálként működött, az ismert varázslós történet szereplői, szimbólumai elevenedtek meg a kaland során. Drámajátékok segítségével sikerült  🪄    megtalálnunk a 9és 3/4 vágányt 🪄megkeresni a zsupszkulcsot, amivel eljutottunk Roxfortba 🪄   beindítani a repülőszőnyeget, ami felvitt a tantermekbe 🪄 megtanultunk 20-ig számolni hatékonyan 🪄 szuper portrékat alkottunk egymásról 🪄 a gondolatainkkal lebegtettünk tárgyakat 🪄 lefüleltük Hisztis Myrtillt 🪄az Abszol úton kipróbálhattuk az első varázspálcánkat 🪄játszottunk egy kviddics meccset 🪄Kimerészkedtünk a Tiltott rengetegbe, ahol újraalkottuk a Bölcsek kövét, kiszabadultunk az óriáspók hálójából, és igyekeztünk távol tartani a vérfar

Szerepbe léptetéses mesélés

Mit jelent a szerepbe léptetéses mesélés? De akkor ez dramatizálás? Egy szakmai beszélgetés során merültek fel ezek a kérdések nemrégiben, ezért összeszedtem erről a gondolataimat. Kezdő óvodapedagógus koromban gyakorlott mentor kolléganőmtől láttam először, hogy mesélés közben ösztönösen bevonta a gyerekeket, vagy egy kis mondókával, vagy egy utánzó mozgással.  Ekkor erre még nem találtam módszertant, de nagyon foglalkoztatott, mert azt érzékeltem, hogy valahogy jobban figyelnek a gyerekek.  Aztán amikor a drámapedagógia felé irányultam, magam is elkezdtem kísérletezni azzal, hogyan tudom bevonni a gyerekeket a mesélésbe, motiválni, vagy éppen ha lankad a figyelem, újra felkelteni. Nálam ekkor már az ösztönösség keveredett a szakmai próbálkozással. Ekkor megismerkedtem Fehér Éva és Szatmáriné Márton Tímea módszerével, a dramatikus interaktív mesélés módszertanával, ami számomra egy fantasztikus élmény volt, és kinyitotta a világot előttem. A Mese Mese Játék   programgazdái arra taníto

Betekintő

  A mesÉLek-kijátszóteret egy olyan kis kuckónak álmodtam meg, ahol a fejlődés és az élmény kéz a kézben járnak. Legfontosabb célom az, hogy a hozzám forduló szülőknek segítséget nyújtsak , ha gyermekük iskola előtt áll, ha gyermekük képességeiben elmaradást tapasztalnak, ha idegrendszeri éretlenség tüneteit tapasztalják gyermekük esetében, vagy ha maguk sem tudják még, de érzik baj van.  Minden esetben szakmai kompetenciáim határain belül igyekszem segíteni, illetve megkeresni számukra a leghatékonyabb fejlesztési lehetőségeket más szakemberek ajánlásával. Másik fontos célom az élményszerű megközelítés, a mesék általi fejlődés elősegítése, a mesék kiemelten fontos helyének megvilágítása.  Fontos számomra az önkénteskedés, sok helyre megyek így mesélni, foglalkozást tartani, örömmel terjesztem a meséket, hiszek a Pompás Nagyköveti munka eredményességében.   Milyen esetekben tudok segítséget nyújtani a MesÉLek-kijátszótéren? -iskola előtti felkészítés, részképességek ügyesítés

Mesehős képző

Mire való, miért jó egy mesÉLek drámaóra? A műhelyfoglalkozásokon történeteken, meséken keresztül önismereti munka folyik. A gyerekek megtalálják saját belső erőforrásaikat, megtanulják ezeket felszínre hozni, kibontakoztatni, saját céljaik elérésének szolgálatába állítani. Az önismeret mellett a társakhoz való viszony, a szocializáció, a különböző élethelyzetek megismerése áll központban. A drámás  védett világon keresztül belehelyezkedhetnek szituációkba, megoldási stratégiákat dolgoznak ki, melyeket a való életben tudnak majd hasznosítani. Élő, valódi mesehősökké válnak a gyerekek, akik megtanulják mozgósítani belső varázserejüket. Kép: Pixabay  Hogyan képzeljünk el egy drámafoglalkozást a mesÉLek-kijátszótér en? Van egy kitalált történet alapunk, gyakran olyan problémával, ami bármelyikünkkel megeshet. Ezt aztán együtt alakítjuk, szövögetjük, építgetjük, a szereplőket formáljuk, az eseményeket megjelenítjük. Ezek mindig hordoznak magukban tapasztalási lehetőségeket, érzelmi átélést

Jógaórán is mesÉLek

Egy matrac, ami csak az övé, ami a saját kis biztonságos tere lesz az órákon, ahol óráról órára bátrabb, magabiztosabb, kiegyensúlyozottabb, mozgásában koordináltabb lesz.  Kép: Pixabay A jóga órákon javul a gyermek mozgáskoordinációja, egyensúlyérzéke. A testtudat fejlődik, de áldásos hatással van az immunrendszerre is. Az idegrendszer érése mozgáson keresztül történik, S így a jóga is segít ebben. Az érzelmi intelligencia fejlesztésének egy nagyon hatásos módja, megtanulják felismerni, megélni és kifejezni érzelmeiket. Önismeretük, önbizalmuk is fejlődik a mesébe ágyazott ászanák gyakorlásával. S ami különösen fontos, a szorongások, félelmek oldására is találunk megfelelő gyakorlatokat. A jógázó gyermekek ismerik saját testüket, kêpesek feszültségüket hatékonyan levezetni, konfliktusait kezelni, kiegyensúlyozottabbak, figyelmüket jobban tudják koncentrálni. Mesékkel dolgozó szakemberként természetes számomra, hogy a jógapózokat is meséken, történeteken keresztül gyakoroljuk, így tess