Mire való, miért jó egy mesÉLek drámaóra?
A műhelyfoglalkozásokon történeteken, meséken keresztül önismereti munka folyik. A gyerekek megtalálják saját belső erőforrásaikat, megtanulják ezeket felszínre hozni, kibontakoztatni, saját céljaik elérésének szolgálatába állítani.
Az önismeret mellett a társakhoz való viszony, a szocializáció, a különböző élethelyzetek megismerése áll központban. A drámás védett világon keresztül belehelyezkedhetnek szituációkba, megoldási stratégiákat dolgoznak ki, melyeket a való életben tudnak majd hasznosítani. Élő, valódi mesehősökké válnak a gyerekek, akik megtanulják mozgósítani belső varázserejüket.
Hogyan képzeljünk el egy drámafoglalkozást a mesÉLek-kijátszótéren?
Van egy kitalált történet alapunk, gyakran olyan problémával, ami bármelyikünkkel megeshet. Ezt aztán együtt alakítjuk, szövögetjük, építgetjük, a szereplőket formáljuk, az eseményeket megjelenítjük. Ezek mindig hordoznak magukban tapasztalási lehetőségeket, érzelmi átélést, melyeket a drámapedagógia elemeivel dolgozunk fel.
Olyan is gyakran van, amikor egy konkrét mesével foglalkozunk , a Pompás Napok módszertanával, meseterápiás elemekkel kiegészítve, s megismerjük a népmeséink ősi üzeneteit, tanulunk a mesehősöktől.
A mesehősöktől lehet tanulni?
Igen. Kitartást, azt, hogy hogyan érjük el céljainkat, hogyan tudunk szembeszállni a sárkányokkal.
Milyen korosztályt céloznak meg ezek a foglalkozások?
Óvodások, és kisiskolások számára játékos önismereti, önbizalom növelő, szocializációt segítő, EQ fejlesztő foglalkozások folynak a mesÉLek drámaműhelyben.
Hogyan lehet jelentkezni a foglalkozásokra?
A jelentkezés folyamatos, bármikor be lehet kapcsolódni év közben is, a létszám függvényében. A mesÉLek-kijátszótér oldalának küldött üzenetben részletes tájékoztatást tudok adni.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése