Ugrás a fő tartalomra

Betekintő

 

A mesÉLek-kijátszóteret egy olyan kis kuckónak álmodtam meg, ahol a fejlődés és az élmény kéz a kézben járnak. Legfontosabb célom az, hogy a hozzám forduló szülőknek segítséget nyújtsak , ha gyermekük iskola előtt áll, ha gyermekük képességeiben elmaradást tapasztalnak, ha idegrendszeri éretlenség tüneteit tapasztalják gyermekük esetében, vagy ha maguk sem tudják még, de érzik baj van. 

Minden esetben szakmai kompetenciáim határain belül igyekszem segíteni, illetve megkeresni számukra a leghatékonyabb fejlesztési lehetőségeket más szakemberek ajánlásával.

Másik fontos célom az élményszerű megközelítés, a mesék általi fejlődés elősegítése, a mesék kiemelten fontos helyének megvilágítása. 

Fontos számomra az önkénteskedés, sok helyre megyek így mesélni, foglalkozást tartani, örömmel terjesztem a meséket, hiszek a Pompás Nagyköveti munka eredményességében.


 


Milyen esetekben tudok segítséget nyújtani a MesÉLek-kijátszótéren?

-iskola előtti felkészítés, részképességek ügyesítése, rendszerezése

-ha a gyermek nehezen szocializálódik az óvodában, aktivitási problémai vannak

-ha a gyermeknek tanulási nehézségei vannak(olvasás,írás,matematika elsajátításának nehézsége esetén, nem korrepetálás)

-ha az óvodás gyermeknek nehezen alakul a szobatisztasága, megkésett a mozgás,  a beszédfejlődése,  figyelem zavarával összefüggő problémák jelentkeznek

-ha mozgáskoordinációs, téri tájékozódási zavarok vannak jelen

-éretlen finommotorika esetén

-szenzoros integrációs zavarok esetén

-érzelmi intelligencia fejlesztésében

-kommunikáció fejlesztésében

-önbizalom erősítésében

-tehetség kibontakoztatás anyanyelvi tehetségterületen, színjátszós megcsillanások megerősítése, kibontakoztatása

 

Elérhető foglalkozásaim:

-drámaműhely, Pompás Meseműhely

-KMT torna

-OkosManó módszerre alapuló iskolaelőkészítés

-gyermekjóga

-baba mama foglalkozások

-felnőtt mesefejtegető-meseterápiás önismereti csoportok, drámapedagógiai elemekkel

 

A fejlesztő foglalkozásokat felméréssel kezdem, ezután teszek javaslatot a megfelelő fejlesztési lehetőségekre, illetve ha szükségesnek látom más szakemberhez irányítom a gyermeket.


 

 Giriczné Gyányi Mária

Óvodapedagógus,drámapedagógus, KMT fejlesztő, gyermekjóga oktató, Pompás Mesés Nagykövet

 

 

 


 

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szerepbe léptetéses mesélés

Mit jelent a szerepbe léptetéses mesélés? De akkor ez dramatizálás? Egy szakmai beszélgetés során merültek fel ezek a kérdések nemrégiben, ezért összeszedtem erről a gondolataimat. Kezdő óvodapedagógus koromban gyakorlott mentor kolléganőmtől láttam először, hogy mesélés közben ösztönösen bevonta a gyerekeket, vagy egy kis mondókával, vagy egy utánzó mozgással.  Ekkor erre még nem találtam módszertant, de nagyon foglalkoztatott, mert azt érzékeltem, hogy valahogy jobban figyelnek a gyerekek.  Aztán amikor a drámapedagógia felé irányultam, magam is elkezdtem kísérletezni azzal, hogyan tudom bevonni a gyerekeket a mesélésbe, motiválni, vagy éppen ha lankad a figyelem, újra felkelteni. Nálam ekkor már az ösztönösség keveredett a szakmai próbálkozással. Ekkor megismerkedtem Fehér Éva és Szatmáriné Márton Tímea módszerével, a dramatikus interaktív mesélés módszertanával, ami számomra egy fantasztikus élmény volt, és kinyitotta a világot előttem. A Mese Mese Játék   programgazdái arra taníto

Kecskegidák a réten

Hogyan tudunk erkölcsi érzelmekről, értékrendről, a mindennapi szabályokról, viselkedésről beszélgetni a gyerekekkel úgy, hogy mindez játékosan valóban eljusson hozzájuk?   Az óvodás korú gyermekeknél a szándékos tanulás képessége még nem alakult ki, nagyjából 6-7 éves korra tehető ennek kialakulása. Ahhoz, hogy valódi tudásbeli, viselkedésbeli változás alakuljon ki, az óvodás cselekvő aktivitása, megtapasztalása szükséges.  Mit jelent ez valójában? Leültetek egy óvodás gyermeket, és elmagyarázom neki, hogy márpedig vannak szabályok, amik mindenkire vonatkoznak,és bizony muszáj kompromisszumokat is kötnie,  és ne higgye, hogy toporzékolással elérhet bármit, de jobb ha tudja, hogy az elesetteken segíteni kell, sőt barátkozzon meg a gondolattal, hogy a szüleiről való leválás folyamata éppen elkezdődött nála... majd utána nyugodtan továbbállok abban a boldog tudatban, hogy most végre minden megváltozik... De nem változik. Körülbelül fél perc múlva már el is felejtette csodás szónoklatomat

Fejlesztés vagy élmény? Lehet mindkettő?

 Kedves szakmabeli barátaimmal beszélgettünk a minap, és szóba került, hogy manapság talán kicsit túl van hangsúlyozva a fejlesztés jelentősége.  Bevallom, én is mindenben azonnal felfigyelek a fejlesztési lehetőségekre...ugyanakkor az is tény, hogy bármilyen fejlesztő tevékenység hatékonyabb, ha az élményszerű. S ezt a  hatékonyságot fokozza az, ha szakember maga is élvezi ezeket a helyzeteket.  Adjuk meg a gyermeknek azt az élményt, amire természeténél fogva szüksége van, biztosítsuk ehhez a szükséges feltételeket- erre épül a DSZIT terápia, de ha megnézzük, népi játékaink,  a népi kézműves tevékenységek, a mese, de még a drámapedagógia is magában foglalja ezt. S milyen jó lenne, ha ezt a nagyon fontos mondatot belesúghatnánk minden ember fülébe...szelíden, de úgy, hogy biztosan meghallja! Egyensúlyozás a téglákon, ami akár egy híd is lehet képzeletben,  zseblámpás barlangi kaland egy nagy takaró alatt, lopakodni a mesebeli erdőben, szélviharban forogni, fakérget simogatni, homokban