Ugrás a fő tartalomra

Csapatépítés játszva

mesÉLek- csapatépítő tréning

Kalandok Roxfortban
,,Mindannyian felvételt nyertetek a Roxfort boszorkány és varázslóképző iskolába. Eljött az idő, hogy megkezdjétek tanulmányaitokat!"

Így kezdődött a 4 órás csapatépítő tréningünk egy irodai kollektívának, Békéscsabán.


Kép: pixabay



A sztori egy vezető szálként működött, az ismert varázslós történet szereplői, szimbólumai elevenedtek meg a kaland során.

Drámajátékok segítségével sikerült 

🪄   megtalálnunk a 9és 3/4 vágányt

🪄megkeresni a zsupszkulcsot, amivel eljutottunk Roxfortba

🪄   beindítani a repülőszőnyeget, ami felvitt a tantermekbe

🪄 megtanultunk 20-ig számolni hatékonyan

🪄 szuper portrékat alkottunk egymásról

🪄 a gondolatainkkal lebegtettünk tárgyakat

🪄 lefüleltük Hisztis Myrtillt

🪄az Abszol úton kipróbálhattuk az első varázspálcánkat

🪄játszottunk egy kviddics meccset

🪄Kimerészkedtünk a Tiltott rengetegbe, ahol újraalkottuk a Bölcsek kövét, kiszabadultunk az óriáspók hálójából, és igyekeztünk távol tartani a vérfarkast.

🪄 házat építettünk

Majd miután visszajutottunk a kastélyba

🪄sikeres boszorkány és varázslóvizsgát tettünk.

A vizsga utáni gála megszervezése is a résztvevők feladata volt:
🪄 így sikerült egy igazán ízletes , és különleges menüt összeállítani

🪄egy izgalmas, tartalmas gálaműsort megszervezni

🪄és az igazgatói beszédet is sikerült összeállítani.


Kép:pixabay



Ezek a játékok a hatékony kommunikációra, a csapatmunkára, kompromisszumokra, egymás támogatására épültek. 
Az a különlegessége a mesÉLek- tréningnek, hogy mindig valamilyen fiktív történeti keretben találkoznak a résztvevők a játékokkal, feladatokkal, így egy közösen megélt történet bontakozik ki előttük. 
Nem feladatként, hanem kalandként élik meg, intenzíven dolgozik a képzelet, a fantázia, és ezek a közös pillanatok élményként raktározódnak el.

Ha szeretnétek Ti is egy ilyet átélni, és megerősíteni a csapatotokat, munkahelyi kollektívátokat, osztályotokat, keressétek a mesÉLek-kijátszótér oldalát árajánlatért!

A tréninget tartja:  
drámapedagógus, Pompás Mesés Nagykövet






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szerepbe léptetéses mesélés

Mit jelent a szerepbe léptetéses mesélés? De akkor ez dramatizálás? Egy szakmai beszélgetés során merültek fel ezek a kérdések nemrégiben, ezért összeszedtem erről a gondolataimat. Kezdő óvodapedagógus koromban gyakorlott mentor kolléganőmtől láttam először, hogy mesélés közben ösztönösen bevonta a gyerekeket, vagy egy kis mondókával, vagy egy utánzó mozgással.  Ekkor erre még nem találtam módszertant, de nagyon foglalkoztatott, mert azt érzékeltem, hogy valahogy jobban figyelnek a gyerekek.  Aztán amikor a drámapedagógia felé irányultam, magam is elkezdtem kísérletezni azzal, hogyan tudom bevonni a gyerekeket a mesélésbe, motiválni, vagy éppen ha lankad a figyelem, újra felkelteni. Nálam ekkor már az ösztönösség keveredett a szakmai próbálkozással. Ekkor megismerkedtem Fehér Éva és Szatmáriné Márton Tímea módszerével, a dramatikus interaktív mesélés módszertanával, ami számomra egy fantasztikus élmény volt, és kinyitotta a világot előttem. A Mese Mese Játék   programgazdái arra taníto

Kecskegidák a réten

Hogyan tudunk erkölcsi érzelmekről, értékrendről, a mindennapi szabályokról, viselkedésről beszélgetni a gyerekekkel úgy, hogy mindez játékosan valóban eljusson hozzájuk?   Az óvodás korú gyermekeknél a szándékos tanulás képessége még nem alakult ki, nagyjából 6-7 éves korra tehető ennek kialakulása. Ahhoz, hogy valódi tudásbeli, viselkedésbeli változás alakuljon ki, az óvodás cselekvő aktivitása, megtapasztalása szükséges.  Mit jelent ez valójában? Leültetek egy óvodás gyermeket, és elmagyarázom neki, hogy márpedig vannak szabályok, amik mindenkire vonatkoznak,és bizony muszáj kompromisszumokat is kötnie,  és ne higgye, hogy toporzékolással elérhet bármit, de jobb ha tudja, hogy az elesetteken segíteni kell, sőt barátkozzon meg a gondolattal, hogy a szüleiről való leválás folyamata éppen elkezdődött nála... majd utána nyugodtan továbbállok abban a boldog tudatban, hogy most végre minden megváltozik... De nem változik. Körülbelül fél perc múlva már el is felejtette csodás szónoklatomat

Fejlesztés vagy élmény? Lehet mindkettő?

 Kedves szakmabeli barátaimmal beszélgettünk a minap, és szóba került, hogy manapság talán kicsit túl van hangsúlyozva a fejlesztés jelentősége.  Bevallom, én is mindenben azonnal felfigyelek a fejlesztési lehetőségekre...ugyanakkor az is tény, hogy bármilyen fejlesztő tevékenység hatékonyabb, ha az élményszerű. S ezt a  hatékonyságot fokozza az, ha szakember maga is élvezi ezeket a helyzeteket.  Adjuk meg a gyermeknek azt az élményt, amire természeténél fogva szüksége van, biztosítsuk ehhez a szükséges feltételeket- erre épül a DSZIT terápia, de ha megnézzük, népi játékaink,  a népi kézműves tevékenységek, a mese, de még a drámapedagógia is magában foglalja ezt. S milyen jó lenne, ha ezt a nagyon fontos mondatot belesúghatnánk minden ember fülébe...szelíden, de úgy, hogy biztosan meghallja! Egyensúlyozás a téglákon, ami akár egy híd is lehet képzeletben,  zseblámpás barlangi kaland egy nagy takaró alatt, lopakodni a mesebeli erdőben, szélviharban forogni, fakérget simogatni, homokban