Ugrás a fő tartalomra

Csapatépítés játszva

mesÉLek- csapatépítő tréning

Kalandok Roxfortban
,,Mindannyian felvételt nyertetek a Roxfort boszorkány és varázslóképző iskolába. Eljött az idő, hogy megkezdjétek tanulmányaitokat!"

Így kezdődött a 4 órás csapatépítő tréningünk egy irodai kollektívának, Békéscsabán.


Kép: pixabay



A sztori egy vezető szálként működött, az ismert varázslós történet szereplői, szimbólumai elevenedtek meg a kaland során.

Drámajátékok segítségével sikerült 

🪄   megtalálnunk a 9és 3/4 vágányt

🪄megkeresni a zsupszkulcsot, amivel eljutottunk Roxfortba

🪄   beindítani a repülőszőnyeget, ami felvitt a tantermekbe

🪄 megtanultunk 20-ig számolni hatékonyan

🪄 szuper portrékat alkottunk egymásról

🪄 a gondolatainkkal lebegtettünk tárgyakat

🪄 lefüleltük Hisztis Myrtillt

🪄az Abszol úton kipróbálhattuk az első varázspálcánkat

🪄játszottunk egy kviddics meccset

🪄Kimerészkedtünk a Tiltott rengetegbe, ahol újraalkottuk a Bölcsek kövét, kiszabadultunk az óriáspók hálójából, és igyekeztünk távol tartani a vérfarkast.

🪄 házat építettünk

Majd miután visszajutottunk a kastélyba

🪄sikeres boszorkány és varázslóvizsgát tettünk.

A vizsga utáni gála megszervezése is a résztvevők feladata volt:
🪄 így sikerült egy igazán ízletes , és különleges menüt összeállítani

🪄egy izgalmas, tartalmas gálaműsort megszervezni

🪄és az igazgatói beszédet is sikerült összeállítani.


Kép:pixabay



Ezek a játékok a hatékony kommunikációra, a csapatmunkára, kompromisszumokra, egymás támogatására épültek. 
Az a különlegessége a mesÉLek- tréningnek, hogy mindig valamilyen fiktív történeti keretben találkoznak a résztvevők a játékokkal, feladatokkal, így egy közösen megélt történet bontakozik ki előttük. 
Nem feladatként, hanem kalandként élik meg, intenzíven dolgozik a képzelet, a fantázia, és ezek a közös pillanatok élményként raktározódnak el.

Ha szeretnétek Ti is egy ilyet átélni, és megerősíteni a csapatotokat, munkahelyi kollektívátokat, osztályotokat, keressétek a mesÉLek-kijátszótér oldalát árajánlatért!

A tréninget tartja:  
drámapedagógus, Pompás Mesés Nagykövet






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szerepbe léptetéses mesélés

Mit jelent a szerepbe léptetéses mesélés? De akkor ez dramatizálás? Egy szakmai beszélgetés során merültek fel ezek a kérdések nemrégiben, ezért összeszedtem erről a gondolataimat. Kezdő óvodapedagógus koromban gyakorlott mentor kolléganőmtől láttam először, hogy mesélés közben ösztönösen bevonta a gyerekeket, vagy egy kis mondókával, vagy egy utánzó mozgással.  Ekkor erre még nem találtam módszertant, de nagyon foglalkoztatott, mert azt érzékeltem, hogy valahogy jobban figyelnek a gyerekek.  Aztán amikor a drámapedagógia felé irányultam, magam is elkezdtem kísérletezni azzal, hogyan tudom bevonni a gyerekeket a mesélésbe, motiválni, vagy éppen ha lankad a figyelem, újra felkelteni. Nálam ekkor már az ösztönösség keveredett a szakmai próbálkozással. Ekkor megismerkedtem Fehér Éva és Szatmáriné Márton Tímea módszerével, a dramatikus interaktív mesélés módszertanával, ami számomra egy fantasztikus élmény volt, és kinyitotta a világot előttem. A Mese Mese Játék   progra...

Fejlesztés vagy élmény? Lehet mindkettő?

 Kedves szakmabeli barátaimmal beszélgettünk a minap, és szóba került, hogy manapság talán kicsit túl van hangsúlyozva a fejlesztés jelentősége.  Bevallom, én is mindenben azonnal felfigyelek a fejlesztési lehetőségekre...ugyanakkor az is tény, hogy bármilyen fejlesztő tevékenység hatékonyabb, ha az élményszerű. S ezt a  hatékonyságot fokozza az, ha szakember maga is élvezi ezeket a helyzeteket.  Adjuk meg a gyermeknek azt az élményt, amire természeténél fogva szüksége van, biztosítsuk ehhez a szükséges feltételeket- erre épül a DSZIT terápia, de ha megnézzük, népi játékaink,  a népi kézműves tevékenységek, a mese, de még a drámapedagógia is magában foglalja ezt. S milyen jó lenne, ha ezt a nagyon fontos mondatot belesúghatnánk minden ember fülébe...szelíden, de úgy, hogy biztosan meghallja! Egyensúlyozás a téglákon, ami akár egy híd is lehet képzeletben,  zseblámpás barlangi kaland egy nagy takaró alatt, lopakodni a mesebeli erdőben, szélviharban forogni, ...

Mesehős képző

Mire való, miért jó egy mesÉLek drámaóra? A műhelyfoglalkozásokon történeteken, meséken keresztül önismereti munka folyik. A gyerekek megtalálják saját belső erőforrásaikat, megtanulják ezeket felszínre hozni, kibontakoztatni, saját céljaik elérésének szolgálatába állítani. Az önismeret mellett a társakhoz való viszony, a szocializáció, a különböző élethelyzetek megismerése áll központban. A drámás  védett világon keresztül belehelyezkedhetnek szituációkba, megoldási stratégiákat dolgoznak ki, melyeket a való életben tudnak majd hasznosítani. Élő, valódi mesehősökké válnak a gyerekek, akik megtanulják mozgósítani belső varázserejüket. Kép: Pixabay  Hogyan képzeljünk el egy drámafoglalkozást a mesÉLek-kijátszótér en? Van egy kitalált történet alapunk, gyakran olyan problémával, ami bármelyikünkkel megeshet. Ezt aztán együtt alakítjuk, szövögetjük, építgetjük, a szereplőket formáljuk, az eseményeket megjelenítjük. Ezek mindig hordoznak magukban tapasztalási lehetőségeket, érzelm...