Ugrás a fő tartalomra

Bejegyzések

Magamról

 Giriczné Gyányi Mária vagyok, a MesÉLek-kijátszótér megalapítója. Gyerekként fantáziavilágot építettem fel magam köré: voltam palotában király, egész udvartartással, csillagász, aki minden kérdésre szívesen válaszolt, vagy éppen paleontológus, aki nem szerette a földet túrni, a lexikonokat annál inkább.  Képzeletvilágom ma is tart, hiszen a mesÉLek - kijátszótéren pontosan ezt csinálom: olyan fantázia-magocskákat ültetek el a gyermekek fejében, amik aztán gondolataik, cselekvéseik által szárba szökkenve kinyitják előttük a világot. Úgy tesznek szert valós ismeretekre, hogy erről nem is tudnak, hiszen játszanak.  Ez a drámapedagógia varázsa: cselekszünk, megélünk, eljátszunk, kijátszunk. S közben tapasztalatokra teszünk szert. Szolgáltatásaim :  Tehetség-kibontakoztató drámaműhely óvodás, kisiskolás korosztálynak  Iskola-előkészítő, képességfejlesztő foglalkozások óvodásoknak  Interaktív mesefoglalkozások óvodás, kisiskolás korosztálynak  Előkészületben : Drámaműhely felnőtteknek Baba-

Fejlődj drámával!

 A mesÉLek – kijátszótéren személyiségformáló, énerősítő, tehetség kibontakoztató drámafoglalkozások zajlanak óvodás és kisiskolás korosztály számára. A közös drámamunka legszembetűnőbb hatásai a szociális készségek fejlődésében mutatkozik meg, emellett fejlődik általa a kommunikáció, az anyanyelvi kompetenciák, és a képzelet, fantázia is szárnyakat kap a foglalkozások során. A drámapedagógia kiválóan alkalmas az érzelmi intelligencia (EQ) fejlesztésére is. A gyermek a foglalkozásokon önismeretre tesz szert, magabiztosabbá válik, a megélt fiktív helyzetek pedig a problémamegoldó képességet fejlesztik. A drámafoglalkozások gyakorlatai, alkalmazott drámajátékai az érzékszervek ügyesítésében, a téri tájékozódásban nyújtanak fejlődési lehetőségeket.

mesÉLek - kijátszótér szolgáltatásainak bemutatása

Rövid ismertető a mesÉLek - kijátszótér szolgáltatásairól. Új egyéni és  csoportos foglalkozások szeptemberben indulnak. A szolgáltatások köre szeptemberben kiegészül a KMT (Kulcsár féle mozgásfejlesztő terápia) tornával, mely állapotfelmérést, és a terápiás foglalkozásokat is magába foglalja. Erről hamarosan részletesebben írok.  Amennyiben kérdés merülne fel, keressenek bizalommal!

A mese SZÓrakoztat?!

 Régi vágyam volt már egy igazi ,,felnőtt"mesét elmondani, s erre a városi Szent Iván napi Múzeumkerti est adott alkalmat. A fösvény legény házasodik című székely népmese enyén pajzán beütéssel tökéletesen alkalmasnak bizonyult a vendégsereg szórakoztatására.  A mese után mindenki húzhatott magának egy mesés útravalót.  MesÉLjünk, hogy ÉLjünk! A mesét megtekintheted ITT! ⬇️ A fösvény legény házasodik

Mesék éjszakája Dévaványán

 A Metamorphoses Meseterápiás Egyesület által életre hívott programon, a Mesék éjszakáján országszerte mesemondással készülnek a meseterapeuták, mesemondók, melyhez a Pompás Napok által a mesÉLek - kijátszótér is csatlakozott. Cél a mesék éltetése, népszerűsítése, hiszen tudjuk, a mese szellemi táplálék. Az aranypálca című mese interaktív bemutatása után, hogy egy kis dráma is legyen benne, behoztam egy problémahelyzetet: a királyfi egy vadászat során elveszítette az aranypálcát. A palota detektívjeivé válva megpróbáltunk fényt deríteni a sajnálatos esetre, s ehhez nagyon jó eszköznek bizonyultak a Pompás mesekártyák. A kártyalapok szimbólumainak segítségével új történetet szőttünk, melyből kiderült a pálca holléte, s vissza is szereztük azt!  Hogy hol volt? Derítse ki mindenki, akár egy pakli mesekártya társaságában! Giriczné Gyányi Mária drámapedagógus, Pompás Nagykövet   

Számoljunk... Ministatisztika mesÉLek módra

Legutóbbi foglalkozásomat elemezve (mindig reflektálok magamnak egy-egy óra után) ministatisztikát készítettem arról, hogy melyek azok a képesség területek, amelyek megjelennek egy mesÉLek foglalkozáson. Magam is meglepődtem, amikor kapásból 12 területet számoltam össze.  Azt is gondolhatnánk, hogy ez csak mese... vagy ugyan már, ez csak játék, mit fejleszthet ez?  Álljon itt egy rövid elemzés, amely rávilágít arra, miben rejlik a dramatikus mesÉLmény, mint módszer hatékonysága, ami a drámapedagógiára épül. (bizony, saját módszertanom is van már, kidolgozása folyamatban, egy hamarosan megjelenő kiadványban) Egy mesÉLek drámaóra elemzése: Láthatjuk, hogy pontozási rendszert alkalmaztam a legutóbbi órám vizsgálatakor, ahol is az 5 pont mutatja, hogy teljes mértékben megjelenik az adott terület tréningezése az órán, az 1 pont pedig azt, amelyik nem jelenik meg egyáltalán, közöttük a fokozatok.  Egyértelműen kiviláglik, hogy az erkölcsi, a szociális készségek, és a képzelet az, ami leginká

Szedj mesét!

 Kevésbé ismert, kicsit furcsán hangzó, ugyanakkor terápiás alapokon nyugvó mesefejtegető műhely alakult a mesÉLek - kijátszótéren, amely a Pompás Napok módszertanát is magában ötvözi.  A műhely online már el is indult, egy zárt facebook csoporton belül, ahol immáron már a második mesével dolgozunk, a Hajnalkával, amely erős öngyógyító erőket indíthat be, a hozzájuk kapcsolódó feladatok pedig önismereti munkára késztetik a résztvevőket.  A mesék régen a felnőttek napjait áthatották, meséltek egymásnak munka közben, meséltek ha bánatuk volt, ha örömük.  Egyes indián népeknél különböző betegségekre más és más meséket ajánlottak.     A mesék által megmutatott megküzdési stratégiák segíthetnek  saját élethelyzeteinkben, reményt adnak, hogy minden rosszból van kiút. A mesét, mint terápiás eszközt alkalmazzák klinikákon is. A meseterápia magyarországi nagy képviselője Boldizsár Ildikó, aki létrehozta a Metamorphosis meseterápiás módszert, melyet egyre többen alkalmaznak.  Nem a mese gyógyít,