Ugrás a fő tartalomra

Magamról

 Giriczné Gyányi Mária vagyok, a MesÉLek-kijátszótér megalapítója. Gyerekként fantáziavilágot építettem fel magam köré: voltam palotában király, egész udvartartással, csillagász, aki minden kérdésre szívesen válaszolt, vagy éppen paleontológus, aki nem szerette a földet túrni, a lexikonokat annál inkább. 



Képzeletvilágom ma is tart, hiszen a mesÉLek - kijátszótéren pontosan ezt csinálom: olyan fantázia-magocskákat ültetek el a gyermekek fejében, amik aztán gondolataik, cselekvéseik által szárba szökkenve kinyitják előttük a világot. Úgy tesznek szert valós ismeretekre, hogy erről nem is tudnak, hiszen játszanak. 

Ez a drámapedagógia varázsa: cselekszünk, megélünk, eljátszunk, kijátszunk. S közben tapasztalatokra teszünk szert.


Szolgáltatásaim

Tehetség-kibontakoztató drámaműhely óvodás, kisiskolás korosztálynak 

Iskola-előkészítő, képességfejlesztő foglalkozások óvodásoknak 

Interaktív mesefoglalkozások óvodás, kisiskolás korosztálynak 

Előkészületben:

Drámaműhely felnőtteknek

Baba-mama foglalkozások 

Kulcsár- féle mozgásfejlesztő terápiás foglalkozások


Szakképzettségeim:

2006. TSF-PFK Óvodapedagógus

2021.  DRHE Drámapedagógus, szakvizsgázott pedagógus 

Egyéb képzések, melyek ismereteimet, tudásomat gazdagították

2018.Drámajáték vezetés

2019. A tanítási dráma és a szakértői dráma egyes alkalmazási lehetőségei osztálytermi környezetben (Kaposi László) 

2020. Népmese - foglalkozások tervezésének módszertana a Pompás Napok szemléletével az óvodában és alsó tagozaton

2021. Alkalmazott meseterápia továbbképzés 

2021. Egyéni iskola-előkészítő, képességfejlesztő program 

2022. A dramatikus interaktív mesélés és történetmondás alapjai

2022. Hogyan meséljek fejből és szívből? 

2022. Metamorphoses Szabadegyetemi előadássorozat Boldizsár Ildikó 

Folyamatban: Kulcsár-féle mozgásfejlesztő terápia

Elérhetőségeim: Dévaványa, MesÉLek-kijátszótér Eke utca 10.

                                Facebook: mesÉLek - kijátszótér 

                               Email : gymarcsi@gmail.com 

                               Telefonszám : 06304860190 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szerepbe léptetéses mesélés

Mit jelent a szerepbe léptetéses mesélés? De akkor ez dramatizálás? Egy szakmai beszélgetés során merültek fel ezek a kérdések nemrégiben, ezért összeszedtem erről a gondolataimat. Kezdő óvodapedagógus koromban gyakorlott mentor kolléganőmtől láttam először, hogy mesélés közben ösztönösen bevonta a gyerekeket, vagy egy kis mondókával, vagy egy utánzó mozgással.  Ekkor erre még nem találtam módszertant, de nagyon foglalkoztatott, mert azt érzékeltem, hogy valahogy jobban figyelnek a gyerekek.  Aztán amikor a drámapedagógia felé irányultam, magam is elkezdtem kísérletezni azzal, hogyan tudom bevonni a gyerekeket a mesélésbe, motiválni, vagy éppen ha lankad a figyelem, újra felkelteni. Nálam ekkor már az ösztönösség keveredett a szakmai próbálkozással. Ekkor megismerkedtem Fehér Éva és Szatmáriné Márton Tímea módszerével, a dramatikus interaktív mesélés módszertanával, ami számomra egy fantasztikus élmény volt, és kinyitotta a világot előttem. A Mese Mese Játék   progra...

Fejlesztés vagy élmény? Lehet mindkettő?

 Kedves szakmabeli barátaimmal beszélgettünk a minap, és szóba került, hogy manapság talán kicsit túl van hangsúlyozva a fejlesztés jelentősége.  Bevallom, én is mindenben azonnal felfigyelek a fejlesztési lehetőségekre...ugyanakkor az is tény, hogy bármilyen fejlesztő tevékenység hatékonyabb, ha az élményszerű. S ezt a  hatékonyságot fokozza az, ha szakember maga is élvezi ezeket a helyzeteket.  Adjuk meg a gyermeknek azt az élményt, amire természeténél fogva szüksége van, biztosítsuk ehhez a szükséges feltételeket- erre épül a DSZIT terápia, de ha megnézzük, népi játékaink,  a népi kézműves tevékenységek, a mese, de még a drámapedagógia is magában foglalja ezt. S milyen jó lenne, ha ezt a nagyon fontos mondatot belesúghatnánk minden ember fülébe...szelíden, de úgy, hogy biztosan meghallja! Egyensúlyozás a téglákon, ami akár egy híd is lehet képzeletben,  zseblámpás barlangi kaland egy nagy takaró alatt, lopakodni a mesebeli erdőben, szélviharban forogni, ...

Mesehős képző

Mire való, miért jó egy mesÉLek drámaóra? A műhelyfoglalkozásokon történeteken, meséken keresztül önismereti munka folyik. A gyerekek megtalálják saját belső erőforrásaikat, megtanulják ezeket felszínre hozni, kibontakoztatni, saját céljaik elérésének szolgálatába állítani. Az önismeret mellett a társakhoz való viszony, a szocializáció, a különböző élethelyzetek megismerése áll központban. A drámás  védett világon keresztül belehelyezkedhetnek szituációkba, megoldási stratégiákat dolgoznak ki, melyeket a való életben tudnak majd hasznosítani. Élő, valódi mesehősökké válnak a gyerekek, akik megtanulják mozgósítani belső varázserejüket. Kép: Pixabay  Hogyan képzeljünk el egy drámafoglalkozást a mesÉLek-kijátszótér en? Van egy kitalált történet alapunk, gyakran olyan problémával, ami bármelyikünkkel megeshet. Ezt aztán együtt alakítjuk, szövögetjük, építgetjük, a szereplőket formáljuk, az eseményeket megjelenítjük. Ezek mindig hordoznak magukban tapasztalási lehetőségeket, érzelm...