Ugrás a fő tartalomra

Magamról

 Giriczné Gyányi Mária vagyok, a MesÉLek-kijátszótér megalapítója. Gyerekként fantáziavilágot építettem fel magam köré: voltam palotában király, egész udvartartással, csillagász, aki minden kérdésre szívesen válaszolt, vagy éppen paleontológus, aki nem szerette a földet túrni, a lexikonokat annál inkább. 



Képzeletvilágom ma is tart, hiszen a mesÉLek - kijátszótéren pontosan ezt csinálom: olyan fantázia-magocskákat ültetek el a gyermekek fejében, amik aztán gondolataik, cselekvéseik által szárba szökkenve kinyitják előttük a világot. Úgy tesznek szert valós ismeretekre, hogy erről nem is tudnak, hiszen játszanak. 

Ez a drámapedagógia varázsa: cselekszünk, megélünk, eljátszunk, kijátszunk. S közben tapasztalatokra teszünk szert.


Szolgáltatásaim

Tehetség-kibontakoztató drámaműhely óvodás, kisiskolás korosztálynak 

Iskola-előkészítő, képességfejlesztő foglalkozások óvodásoknak 

Interaktív mesefoglalkozások óvodás, kisiskolás korosztálynak 

Előkészületben:

Drámaműhely felnőtteknek

Baba-mama foglalkozások 

Kulcsár- féle mozgásfejlesztő terápiás foglalkozások


Szakképzettségeim:

2006. TSF-PFK Óvodapedagógus

2021.  DRHE Drámapedagógus, szakvizsgázott pedagógus 

Egyéb képzések, melyek ismereteimet, tudásomat gazdagították

2018.Drámajáték vezetés

2019. A tanítási dráma és a szakértői dráma egyes alkalmazási lehetőségei osztálytermi környezetben (Kaposi László) 

2020. Népmese - foglalkozások tervezésének módszertana a Pompás Napok szemléletével az óvodában és alsó tagozaton

2021. Alkalmazott meseterápia továbbképzés 

2021. Egyéni iskola-előkészítő, képességfejlesztő program 

2022. A dramatikus interaktív mesélés és történetmondás alapjai

2022. Hogyan meséljek fejből és szívből? 

2022. Metamorphoses Szabadegyetemi előadássorozat Boldizsár Ildikó 

Folyamatban: Kulcsár-féle mozgásfejlesztő terápia

Elérhetőségeim: Dévaványa, MesÉLek-kijátszótér Eke utca 10.

                                Facebook: mesÉLek - kijátszótér 

                               Email : gymarcsi@gmail.com 

                               Telefonszám : 06304860190 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szerepbe léptetéses mesélés

Mit jelent a szerepbe léptetéses mesélés? De akkor ez dramatizálás? Egy szakmai beszélgetés során merültek fel ezek a kérdések nemrégiben, ezért összeszedtem erről a gondolataimat. Kezdő óvodapedagógus koromban gyakorlott mentor kolléganőmtől láttam először, hogy mesélés közben ösztönösen bevonta a gyerekeket, vagy egy kis mondókával, vagy egy utánzó mozgással.  Ekkor erre még nem találtam módszertant, de nagyon foglalkoztatott, mert azt érzékeltem, hogy valahogy jobban figyelnek a gyerekek.  Aztán amikor a drámapedagógia felé irányultam, magam is elkezdtem kísérletezni azzal, hogyan tudom bevonni a gyerekeket a mesélésbe, motiválni, vagy éppen ha lankad a figyelem, újra felkelteni. Nálam ekkor már az ösztönösség keveredett a szakmai próbálkozással. Ekkor megismerkedtem Fehér Éva és Szatmáriné Márton Tímea módszerével, a dramatikus interaktív mesélés módszertanával, ami számomra egy fantasztikus élmény volt, és kinyitotta a világot előttem. A Mese Mese Játék   programgazdái arra taníto

Kecskegidák a réten

Hogyan tudunk erkölcsi érzelmekről, értékrendről, a mindennapi szabályokról, viselkedésről beszélgetni a gyerekekkel úgy, hogy mindez játékosan valóban eljusson hozzájuk?   Az óvodás korú gyermekeknél a szándékos tanulás képessége még nem alakult ki, nagyjából 6-7 éves korra tehető ennek kialakulása. Ahhoz, hogy valódi tudásbeli, viselkedésbeli változás alakuljon ki, az óvodás cselekvő aktivitása, megtapasztalása szükséges.  Mit jelent ez valójában? Leültetek egy óvodás gyermeket, és elmagyarázom neki, hogy márpedig vannak szabályok, amik mindenkire vonatkoznak,és bizony muszáj kompromisszumokat is kötnie,  és ne higgye, hogy toporzékolással elérhet bármit, de jobb ha tudja, hogy az elesetteken segíteni kell, sőt barátkozzon meg a gondolattal, hogy a szüleiről való leválás folyamata éppen elkezdődött nála... majd utána nyugodtan továbbállok abban a boldog tudatban, hogy most végre minden megváltozik... De nem változik. Körülbelül fél perc múlva már el is felejtette csodás szónoklatomat

Fejlesztés vagy élmény? Lehet mindkettő?

 Kedves szakmabeli barátaimmal beszélgettünk a minap, és szóba került, hogy manapság talán kicsit túl van hangsúlyozva a fejlesztés jelentősége.  Bevallom, én is mindenben azonnal felfigyelek a fejlesztési lehetőségekre...ugyanakkor az is tény, hogy bármilyen fejlesztő tevékenység hatékonyabb, ha az élményszerű. S ezt a  hatékonyságot fokozza az, ha szakember maga is élvezi ezeket a helyzeteket.  Adjuk meg a gyermeknek azt az élményt, amire természeténél fogva szüksége van, biztosítsuk ehhez a szükséges feltételeket- erre épül a DSZIT terápia, de ha megnézzük, népi játékaink,  a népi kézműves tevékenységek, a mese, de még a drámapedagógia is magában foglalja ezt. S milyen jó lenne, ha ezt a nagyon fontos mondatot belesúghatnánk minden ember fülébe...szelíden, de úgy, hogy biztosan meghallja! Egyensúlyozás a téglákon, ami akár egy híd is lehet képzeletben,  zseblámpás barlangi kaland egy nagy takaró alatt, lopakodni a mesebeli erdőben, szélviharban forogni, fakérget simogatni, homokban