Amikor az idegrendszer fejlődése során valahol keletkezik egy pici hézag, mondjuk egy mozgásforma kimarad, vagy felcserélődik, vagy csak egyszerűen nem elég ideig gyakorolja a gyermek, akkor onnastól kezdve ingatag alapra építkezik.
Nehezen indulhat a beszéd, nehezített lehet a szenzoros ingerek feldolgozása, kognitív képességei nem fejlődnek optimálisan.
Ilyenkor segít a KMT torna.
Az óra előtt megölel...kapocs van közöttünk...ebben benne van a bizalom, a szeretet, a kitartás, a fáradtsàg, az öröm, a fejlődés lehetősége...minden.
-Most királylányok leszünk, mit szólsz?
-Jó. Szeretem a királylányokat.
-Akkor nézzük, mi történt a kis királylánnyal ezen a napon...
Fotó: Pixabay
S itt egy csodás kis mese bontakozik ki,melynek főszereplője a kisgyermek. Kalandozunk, megélünk, játszunk,miközben a tervezett tornasor elemeit szépen végiggyakoroljuk.
➻nem fejemelés gyakorlatot végzünk, hanem kipróbáljuk, hogyan ébredt fel a királylány reggel...
➻nem gurulást gyakorlunk, hanem farönköket gurítunk vagy palacsintát töltünk...
➻nem lábujjhegyen járunk, hanem magassarkú királylányos topánkánkban sétálunk a palota kertjében, közben éneklünk, mondókázunk.
S mire vége a mesénknek, a gyakorlatok is elfogynak...
Az ismetlődő gyakorlatsorokat nem is olyan egyszerű nap mint nap megcsinálni, kicsit unalmas, és mennyi mindent lehetne csinálni helyette...na de miért ne lehetne közben is csinálni azt a sokmindent?
Szerintem ebben van a titok...a varázsban, a kalandban, amit minden gyermek szeret.
Így már nem is feladat a torna, hanem játék.
S így a fejlődés sem várat magára.
Giriczné Gyányi Mária
regisztrált KMT fejlesztő
Megjegyzések
Megjegyzés küldése