Ugrás a fő tartalomra

mesélek a mesÉLekről...

Mit tanulnak,miben fejlődnek a  MesÉLek-kijátszótér növendékei?

💪 Szociális képességek
💪Önbizalom,magabiztosság


💪Beszédkészség,kommunikáció
💪Kognitív képességek
💪 Szenzomotoros területen fejlődés
💪Finommotorika,szem-kéz koordináció
💪Figyelem,koncentráció
💪Anyanyelvi tehetségterület megerősítése
💪Képzelet,fantázia

A mesÉLek metodikájának titka a mesékben,történetekben gyökerezik, a drámapedagógia teremtő eszközeivel, a KMT torna idegrendszer érését segítő mozgáselemeivel.

Jelenleg az alábbi területeken tudok segítséget nyújtani Dévaványán:
📍A drámacsoportok a mese, a színjáték, tanítási dráma világába kalauzolják a gyerekeket, nem csak a színpadra vágyókat!

📍Az iskolaelőkészítő csoportok a részképességek ügyesítésével az óvoda-iskola átmenet nehézségeit hidalja át.

📍A komplex mozgásfejlesztő torna az idegrendszer érését támogatja az elemi mozgások összerendezésével, neuropedagógiai szemlélettel. (beszéd fejlődésbeli elmaradása,gyenge finommotorika, mozgáskoordinációs ügyetlenség,megkésett szobatisztaság,figyelem,koncentrációs problémák)

📍Baba-mama élményalapú, szenzomotoros foglalkozások


A jelentkezés folyamatos, de korlátozott!


Marcsi Giriczné Gyányi  drámapedagógus, óvodapedagógus,komplex mozgásfejlesztő, iskola-előkészítő foglalkozásvezető,  alkalmazott meseterápiás foglalkozásvezető,Pompás Mesés Nagykövet

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szerepbe léptetéses mesélés

Mit jelent a szerepbe léptetéses mesélés? De akkor ez dramatizálás? Egy szakmai beszélgetés során merültek fel ezek a kérdések nemrégiben, ezért összeszedtem erről a gondolataimat. Kezdő óvodapedagógus koromban gyakorlott mentor kolléganőmtől láttam először, hogy mesélés közben ösztönösen bevonta a gyerekeket, vagy egy kis mondókával, vagy egy utánzó mozgással.  Ekkor erre még nem találtam módszertant, de nagyon foglalkoztatott, mert azt érzékeltem, hogy valahogy jobban figyelnek a gyerekek.  Aztán amikor a drámapedagógia felé irányultam, magam is elkezdtem kísérletezni azzal, hogyan tudom bevonni a gyerekeket a mesélésbe, motiválni, vagy éppen ha lankad a figyelem, újra felkelteni. Nálam ekkor már az ösztönösség keveredett a szakmai próbálkozással. Ekkor megismerkedtem Fehér Éva és Szatmáriné Márton Tímea módszerével, a dramatikus interaktív mesélés módszertanával, ami számomra egy fantasztikus élmény volt, és kinyitotta a világot előttem. A Mese Mese Játék   progra...

Fejlesztés vagy élmény? Lehet mindkettő?

 Kedves szakmabeli barátaimmal beszélgettünk a minap, és szóba került, hogy manapság talán kicsit túl van hangsúlyozva a fejlesztés jelentősége.  Bevallom, én is mindenben azonnal felfigyelek a fejlesztési lehetőségekre...ugyanakkor az is tény, hogy bármilyen fejlesztő tevékenység hatékonyabb, ha az élményszerű. S ezt a  hatékonyságot fokozza az, ha szakember maga is élvezi ezeket a helyzeteket.  Adjuk meg a gyermeknek azt az élményt, amire természeténél fogva szüksége van, biztosítsuk ehhez a szükséges feltételeket- erre épül a DSZIT terápia, de ha megnézzük, népi játékaink,  a népi kézműves tevékenységek, a mese, de még a drámapedagógia is magában foglalja ezt. S milyen jó lenne, ha ezt a nagyon fontos mondatot belesúghatnánk minden ember fülébe...szelíden, de úgy, hogy biztosan meghallja! Egyensúlyozás a téglákon, ami akár egy híd is lehet képzeletben,  zseblámpás barlangi kaland egy nagy takaró alatt, lopakodni a mesebeli erdőben, szélviharban forogni, ...

Mesehős képző

Mire való, miért jó egy mesÉLek drámaóra? A műhelyfoglalkozásokon történeteken, meséken keresztül önismereti munka folyik. A gyerekek megtalálják saját belső erőforrásaikat, megtanulják ezeket felszínre hozni, kibontakoztatni, saját céljaik elérésének szolgálatába állítani. Az önismeret mellett a társakhoz való viszony, a szocializáció, a különböző élethelyzetek megismerése áll központban. A drámás  védett világon keresztül belehelyezkedhetnek szituációkba, megoldási stratégiákat dolgoznak ki, melyeket a való életben tudnak majd hasznosítani. Élő, valódi mesehősökké válnak a gyerekek, akik megtanulják mozgósítani belső varázserejüket. Kép: Pixabay  Hogyan képzeljünk el egy drámafoglalkozást a mesÉLek-kijátszótér en? Van egy kitalált történet alapunk, gyakran olyan problémával, ami bármelyikünkkel megeshet. Ezt aztán együtt alakítjuk, szövögetjük, építgetjük, a szereplőket formáljuk, az eseményeket megjelenítjük. Ezek mindig hordoznak magukban tapasztalási lehetőségeket, érzelm...