Ugrás a fő tartalomra

Mesék éjszakája Dévaványán

 A Metamorphoses Meseterápiás Egyesület által életre hívott programon, a Mesék éjszakáján országszerte mesemondással készülnek a meseterapeuták, mesemondók, melyhez a Pompás Napok által a mesÉLek - kijátszótér is csatlakozott. Cél a mesék éltetése, népszerűsítése, hiszen tudjuk, a mese szellemi táplálék.


Az aranypálca című mese interaktív bemutatása után, hogy egy kis dráma is legyen benne, behoztam egy problémahelyzetet: a királyfi egy vadászat során elveszítette az aranypálcát. A palota detektívjeivé válva megpróbáltunk fényt deríteni a sajnálatos esetre, s ehhez nagyon jó eszköznek bizonyultak a Pompás mesekártyák. A kártyalapok szimbólumainak segítségével új történetet szőttünk, melyből kiderült a pálca holléte, s vissza is szereztük azt! 
Hogy hol volt? Derítse ki mindenki, akár egy pakli mesekártya társaságában!







Giriczné Gyányi Mária drámapedagógus, Pompás Nagykövet 

 




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Vedd fel a fonalat! (részlet Holle anyó blogjából)

,, Megint egy reggel...és ez a párnarázogatás annyira nem menő...havat látni se akarok egyelőre...  Nem mintha valaha is érdekelt volna, mi számít menőnek. Én csinálom, mert megnyugtat, naponta ismétlődő rutin, lehet kicsit bogaras vagyok. Aztán majd jön valaki ismét... akinek utat kell mutatnom, akit fel kell ráznom, mert belegabalyodott a gondjaiba. Persze csak miután sorba rendezte amit kisütött, és megfényesítette az álmait... akarom mondani az almáit. Csakis akkor megy... Hja, hogy ez nehéz? Hogy közbe meg is égetheted magad? De ha a poshadt almáidat tartogatod az a többit is megfertőzi... Megéri? De csak úgy mondom persze, te döntesz. Na nézzenek oda, egy szál kifeslett ebből az ócska kötényből... Tessék, vedd fel a fonalat! Na, itt van. A tiéd." Én felvettem, és elindultam.... Így született a mesÉLek - kijátszótér. Az álmom, az almám...ahol a mesék a munkám eszközei, ahol a drámakirálynő egy pozitív jelentésű szó, ahol az iskolába készülő gyermekek párnáit felrázva helyükre

Számoljunk... Ministatisztika mesÉLek módra

Legutóbbi foglalkozásomat elemezve (mindig reflektálok magamnak egy-egy óra után) ministatisztikát készítettem arról, hogy melyek azok a képesség területek, amelyek megjelennek egy mesÉLek foglalkozáson. Magam is meglepődtem, amikor kapásból 12 területet számoltam össze.  Azt is gondolhatnánk, hogy ez csak mese... vagy ugyan már, ez csak játék, mit fejleszthet ez?  Álljon itt egy rövid elemzés, amely rávilágít arra, miben rejlik a dramatikus mesÉLmény, mint módszer hatékonysága, ami a drámapedagógiára épül. (bizony, saját módszertanom is van már, kidolgozása folyamatban, egy hamarosan megjelenő kiadványban) Egy mesÉLek drámaóra elemzése: Láthatjuk, hogy pontozási rendszert alkalmaztam a legutóbbi órám vizsgálatakor, ahol is az 5 pont mutatja, hogy teljes mértékben megjelenik az adott terület tréningezése az órán, az 1 pont pedig azt, amelyik nem jelenik meg egyáltalán, közöttük a fokozatok.  Egyértelműen kiviláglik, hogy az erkölcsi, a szociális készségek, és a képzelet az, ami leginká